Umístění registračního formuláře v průběhu objednávky

Publikováno UX

Tento článek je překladem první části originálního článku, jehož původním autorem je Christian Holst a který vyšel na SmashingMagazine.com. Tímto děkuji magazínu, že mi překlad umožnili.

Pokud by Vás napadlo, jak přeložit některá slova lépe, napište prosím do komentářů.


Sheri se ptá:

Pokud (e-shop) stránky umožňují objednávku bez registrace, kde je optimální místo pro umístění registračních polí (tím myslím pole pro heslo a nápovědu hesla)? Během objednávky (ze začátku nebo ke konci), nebo na obrazovce potvrzující objednávku?

Obvykle doporučujeme to druhou možnost: udělat nepovinné pole pro heslo a umístit ho na stránku, kde se potvrzuje objednávka (někdy též označovanou jako stránka „Děkujeme“).

crate-barrel-thank-you-page

Crate & Barrel umožňuje vytvořit účet na potvrzovací stránce, odstranili tím významné tření a frustraci z objednávkového procesu. V ideálním případě lze také vyjmenovat pár výhod spojených s vytvořením účtu.

Umístění registrace na objednávku potvrzující stránku odstraní hodně tření během objednávky, protože vytvoření účtu není jen otázkou vyplněním pole pro heslo. Spíše je to začátek komplexní myšlenky a rozhodovacího procesu pro zákazníka: „Jaké heslo mám zvolit“, „Věřím těmto stránkám?“, „Jak se bude nakládat s touto informací?“, „Uloží se také moje karta?“, „Bude mi to posílat hodně novinek emailem?“, „Chci zde účet?“, „Jak často zde budu nakupovat?“.

Síla nepovinných registračních formulářů v rozdílné pozici v průběhu objednávky bude odlišná web od webu v závislosti na tom, jak přirozené je pro zákazníka vlastnit účet s konkrétním typem stránek. Pokud je vlastnění účtu velmi integrovanou částí produktu, může mít v takovém případě umístění (stále nepovinného) registračního formuláře jako oddělené části v objednávkovém procesu větší smysl. Obecně ale vyjměte vytváření účtu z objednávkového procesu a zákazníka vyzvěte až po ukončení prodeje (na stránku potvrzující objednávku).

Komentáře