POZOR! Článek jsem napsal před více jak rokem, a tudíž už nemusí reflektovat můj nynější názor nebo může být zastaralý.
1) Nápad
Ten má samozřejmě každý a každý si myslím, že ten jeho je nejlepší, nejoriginálnější a stroprocentně na něm zbohatne. To může a nemusí být pravda, ale pokud nápad projde následujícími třemi kroky, má šanci na úspěch.
2) Průzkum trhu
Tím samozřejmě nemyslím to tradiční obvolávání lidí po telefonu, ale je nesmírně důležité zjistit si, zda bude o nápad, který máte zájem. Existuje vůbec ta mezera na trhu, nebo je to pouze vaše vysněné přání? Na to většina lidí zapomíná a zbytečně poté pracují na projektu, který předem nemá budoucnost, protože nikdo vaši „věc“ nepotřebuje. Ne vždy se vyplatí jít trh s Jobsovo myšlenkou, že vy víte co ostatní potřebují, ale nevědí to, dokud jim to neukážete.
3) Business model
Pokud nepočítáte s tím, že bude projekt pouze vaše dobrovolnická činnost, nesmíte zapomenout na to, jakým způsobem na něm chcete vydělat. Tento krok rozhodne jestli bude služba za poplatek nebo s reklamou či snad s předpokladem prodeje investorovi. Je vhodné udělat tato rozhodnutí před realizací.
4) Realizace
Samotná realizace už je poslední krok, který překáží mezi vámi a vaším bohatstvím. Zde nelze opomenout dobré UX, čistý a moderní design a správný marketing.
Znáte někoho, komu by článek mohl pomoct? Zasdílejte mu ho :)